torsdag 26 november 2015

Utflykt till Splash

I tisdags gjorde vi en utflykt med de 40 äldsta barnen från Love school. Först blev det Giraffcenter och sen....blev det Splash! Ett vattenland där ingen av barnen eller personalen varit förut för det kostar alldeles för mycket för dem - 30 kronor!
Oj, vilken fin dag- så många skratt och leenden! Jag såg nog ingen som kunde simma men inte var de rädda för vatten även om det var första gången i de flestas liv som de hoppade i en pool. Och de åkte vattenrutchkanor så det stod härliga till! En del ville att jag skulle lära dem simma och jag visade dem armtag och sen höll jag dem under magen och de fick flyta lite.....Sen sa de till Veronica "Marie har lärt oss simma!"- ja, tänk om det hade varit så lätt!
Det var första gången i en pool även för personalen- visserligen frös de men det såg ut som de njöt!
Ja, det var en bra dag och jag är verkligen glad för inkomsterna från UPENDO-armbanden!








Så måste jag även berätta denna lilla historia. Jag frågade en personal på stället om man kunde hyra eller låna baddräkter men det gick inte utan de var endast till salu för ca 120 kronor så det var inte aktuellt. När jag kommer till omklädningsrummet säger städerskan lite försiktigt att "jovisst, jag har baddräkter du kan hyra för 200 shilling....kom här!  Så tar hon mej till sitt skåp, öppnar och där ligger nog ett 30-tal kvarglömda badkläder......Hemligt! Och absolut inte tillåtet för henne att hålla på med detta!
Men vi behövde sju baddräkter, vilket betydde en inkomst på 1 400 shilling för henne- skulle tro att det är 2-2,5 dagslöner för henne! Vi lämnade sen tillbaka dem i smyg och hon tackade så innerligt för inkomsterna vi gett henne.....En initiativrik kvinna eller hur!



2 kommentarer:

  1. Aoo.. . vad de ler och skrattar! jag säger bara Aooooo;)

    SvaraRadera
  2. ser ni den vita ängeln som lyser bland alla mörkhyade ... ;) ? !!

    SvaraRadera